Uit de Corona tracker van de Foodservice Community leren we dat 42% van de bevraagde Horeca-ondernemers aangeeft om door te gaan met een take-away aanbod.
Chefs besteden uren aandacht aan de creatie van hun gerechten. Foodservice-formules investeren in menu-engineering en in de optimalisatie van hun leveringen of afhalingen voor klanten. Het belang van verpakkingen wordt hierbij echter nog onderschat.
De beleving van een gerecht gaat van bij de bestelling tot in de maag van de consument. Als het over verpakkingen gaat dan zijn er 10 enkele belangrijke vragen te beantwoorden:
• Wil ik een boodschap meegeven aan mijn klant?
• Hoe warm dient het gerecht te blijven bij thuiskomst?
• Moet de klant zijn gerecht desgewenst nog opwarmen?
• Is mijn gerecht bedoeld om thuis verder te laten garen of bakken?
• Is mijn maaltijd bedoeld om meteen onderweg op te eten of pas later?
• Is de visuele impact van mijn gerecht belangrijk in de totaal beleving?
• Welke zijn de hygiënefactoren waar ik rekening mee moet houden?
• Hoe schokbestendig moet mijn gerecht getransporteerd worden?
• Heb ik meerdere formaten nodig om mijn maaltijden optimaal te leveren?
• Is duurzaamheid een essentieel onderdeel van mijn aanbod?
Uiteraard dient de maaltijd optimaal bij de klant aan te komen. Ook de kostprijs is vanzelfsprekend een belangrijke factor. Maar is er niet meer op de markt dan het standaard ronde industriële bakje, het overal verkrijgbare aluschaaltje of de plastic tray?
Eenieder kiest in functie van zijn aanbod, zijn mogelijkheden en zijn gasten. Voor ondernemers die een premium uitstraling willen combineren met duurzaamheid en de mogelijkheid om niet alleen direct in de verpakking te bereiden maar daarna ook thuis te kunnen opwarmen in oven of microwave, is er Vision+.
Vision+ Cook & go maaltijdschaaltjes geven een mooie zichtbaarheid en zijn duurzaam, vetvrij, personaliseerbaar en handig. Ze bestaan in meerdere formaten en kosten tussen de €0,29 en €0,45 per stuk.